• Även denna torsdag tränar vi 18:30

    Även denna vecka tränar herrlaget 18:30 på torsdag efersom damlaget tränar utomhus. Hur det blir nästa vecka informeras om på tisdag. Herr 15 aug 2012 0kommentarer
  • Träningen torsdag 9/8 flyttad till 18:30

    På gårdagens träning togs ett kollektivt beslut att tidigarelägga torsdagens träning eftersom damerna inte ska använda sin tid. Det innebär att träningen startar 18:30 med fys och sedan fortsätter 19:00 med handboll, prcis som i tisdags. Tisdagagsträningen var en väldigt bra start på den här säsongen så nu ser vi till att göra en minst lika bra insats på torsdag! Herr 8 aug 2012 0kommentarer
  • De kollektiva träningarna drar igång tisdag 7/8

    Imorgon, tisdag 7/8, kl. 18:30 börjar Vallentunas herrlag att träna kollektivt igen efter sommaruppehållet. 18:30 Laget samlas utanför Vallentuna Sporthall och tränar styrka och kondition utomhus i 30 minuter 19:00 Laget går in i Vallentuna Sporthall och tränar handboll i 90 minuter. Vi ses imorgon! Herr 6 aug 2012 0kommentarer
  • Lottningen klar - Uppsala BeachHandbollCup

    Nu är lottningen klar för Beachhandbollen som Vallentunas herrlag ska delta i Uppsala söndag 19/8. Följ denna länk: http://www.hboll.se/2012/DH.htm Herr 6 aug 2012 0kommentarer
  • Spelschema klart för säsongen 2012/2013

    Nu har förbundet lagt upp en matchlista för hur matcherna i herrlagets seriespel för 2012/2013 ska spelas. Här är en länk:  http://www.svenskhandboll.se/Handbollinfo/Tavling/SerierResultat/?team=211559786030&s=2012 Herr 4 aug 2012 0kommentarer
  • Träning på IP fr.o.m 13 Augusti

    Nu gäller det att tagga upp inför hösten och lämna OS soffan ! Varje måndag och torsdag med start måndagen den 13 Augusti och fram till Falun lägret så springer vi uppe på IP. Tid: 19:00 Sebastian Dam 1 aug 2012 0kommentarer
  • Två veckor kvar

    Nu har det gått några veckor seedan Vallentunas herrlag spelade Eken Cup ute på Gubbängsfältet och sedan dess har laget inte tränat kollektivt utan samtliga spelare i truppen har fått ett träningsschema som ska följas så att man har rätt förutsättningar när de kollektiva träningspassen drar igång igen. Nu är det bara två veckor kvar tills laget börjar träna kollektivt igen och det gör man tisdag 7/8 med att samlas utanfär Vallentuna Sporthall kl. 18:30 för en halvtimmes inledande fys innan man går in i hall och genomför höstsäsongens första bkollektiva bollpass mellan 19:00 och 20:30. Som det ser ut just nu så kommer laget att träna på samma tider som man har gjort under den gångna säsongen och ändras något så kommer det att publiceras här på hemsidan och informeras muntligt på träningstillfällen. Passa på att njuta av de sista semesterveckorna nu så ses vi om två veckor igen! Herr 25 jul 2012 0kommentarer
  • Beachhandboll i Uppsala 19/8

    Söndag 19/8 ställer Vallentunas handbollsherrar upp i en Beachhandbollsturnering i Uppsala som en del av förberedelserna inför höstens seriestart. Turneringen spelas under en dag och blir en förutsättningslös kickoffhems minst fem matcher inför de lite tuffare träningsläger och matcher som laget kommer att genomföra innan serien drar igång. Kom gärna förbi Uppsala söndag 19/8 och heja på VHK-killarna! Herr 22 jul 2012 0kommentarer
  • Sommarträningshälsning

    Hej! När jag var ute och sprang i morse så tänkte jag på hur hårt ni säkert tränar nu hela laget så att vi ska få en riktigt bra start på nästa säsong. Kör på hårt nu så ses vi i augusti igen! Hälsningar Magnus Herr 30 jun 2012 0kommentarer
  • Sommar

    Igår fick samtliga spelare som är registrerade på hemsidan och ingår i Vallentunas herrtrupp ett sommarbrev författat av tränare Magnus. I det brevet ingår en reflektion av den gångna säsongen, en blick framåt, en grov planering av säsongen 2012/2013 samt ett träningsschema för sommaren. Vallentunas herrlag tar därmed semester fram till den första tisdagen i augusti då man åter samlas i Vallentuna Sporthallt laddade för en ny säsong i en ny serie. Trevlig sommar! Herr 19 jun 2012 0kommentarer
  • Visa fler nyheter